Tuesday, May 10, 2011

Wrong House laa ♥


Assalamualaikum and heyy readerss,

Holla everyone! Hari ini melalui saat yang memalukan kott. Aduhh, memang sangat malu, sampai rasa macam nak nyorok jehh muke nh. HAHA.

Mule mule nak kenal kan jiran aku dulu, sebelah kanan rumah aku nama die Cik Pah. And belakang rumah Cik Pah nh tadi Cik Ani. HAHA. Motif aku kenal kan mereka? Dahh aku kate wrong house kan tajuknye. So berkaitan laa sebab rumah tuhh rumah jiran aku. HAHA.

Ceritanya bermula bile Cik Pah telefon mak, mintak ubat lalok ubat batuk untuk budak budak umur setahun. *Ibu kan farmasi bergerak. HAHA. Then emak pergi dapur and kemaskan ubat ttuh nak bagi Cik Pah. Sekali dahh siap die panggil aku.

"Alongg, tolong bagi ubat nh dkat Cik Pah, lalu belakang rumah dekat sikit"
"Okea makk, Cik Pah kann? Baeklahh" 

Aku pun pergi lalu pintu belakang. Kebetulan dengar suara Cik Pah. Aku pun dengan confident pergi rumah Cik Ani tuhh, bagi salam 3 hingga 4 kali. Tak sahut sahut. Ape tido orang tua diorang nh. Aku ketuk ketuk pintu dapur Cik Ani. sambil tuhh

"Cik Pah ouhh Cik Pahh, nh ubatnye haa."
*dalam hati aku, eh ape plak Cik Pah, Cik Ani laa. Adoiii, malunye salah panggil.

"Eh mona, kau bawak ubat ye? Ubat batuk kann?" Cik Pah tegur.
"Ha'a Cik Pahh, Kite bawak ubat batuk." 
*sekali baru ingat, laa Cik Pah yg mintak ubat tuhh. Adoiii, Malu lagi.

"Cik Pah laa yang mintak ubat tuhh, bukan Cik Ani. Ape kau nh, tengah hari daa sasau. Tido laa tuh dekat rumahh"
aduhhh, kene pulakk. Tapi rock giler orang tua Cik Pah nh. Die bolah cakap aku sasau. HAHA.

Balikk jehh rumahh, semua daa gelak kan aku. Damnnn! Rupenye semua dengar yang aku salah rumahh. Sumpahh malu giler. Ye readers semua, laen kali kalu tak ingat buat nota. HAHA. Jangan jadi macam aku, dahh laa salah panggil nama, sekali rumah pun salah. HAHA. Bikin malu saja.

Okea laa. Bye Bye readers, Tata. ♥