Saturday, November 20, 2010

Cukup sekadar . .

Satu yang kau perlu tahu , aku adalah manusia , sama seperti kau . Dan perasaan ku sangat halus , seperti kau jugakk . Kerana kite sama . Namun bezanya banyak sekali , sampaikan tidak terkira dek bintang yang ada di langit .

Hati aku halus seperti kuman ,
Hati aku lembut seperti kapas ,
Hati aku kasar seperti jalan yang bertar ,
Hati aku keras seperti batu kerikil ,
Hati aku kecik seperti virus ,
Hati aku besar alam semesta ,
Hati aku lemah seperti semalu ,
Hati aku kering seperti daun yang gugur ,

Oleh itu , aku harap kau faham ,

setiap yang kau lakukan amat mengguris hati kecilku ini ,
setiap yang kau katakan amat perit ditelan hati kecilku ini ,

Aku tak mintak kau sayang aku ,
Aku tak mintak kau benci aku ,
Aku tak mintak kau hormat aku ,
Aku tak mintak kau berpaling dari aku ,
Aku tak mintak kau tunduk aku ,
Aku tak mintak kau menongkah dagu dari aku ,
Aku tak mintak kau suke aku ,
Aku tak mintak kau marah aku ,

Tapi ,
cukuplah dengan satu ucapan ,
" Terima Kasih "