Friday, August 27, 2010

untuk kau .

Perlu ke aku ajar kau tentang menghormati hak orang lain ?
Perlu ke aku ajar kau tentang menghargai kebaikan orang lain ?
Perlu ke aku ajar kau tentang menjaga maruah sesama kaum perempuan ?
Perlu ke aku ajar kau tentang menjaga maruah diri kau sendiri ?
Perlu ke aku ajar kau tentang mengingati orang yg menolong kau mase susah ?

Perlu ke aku ajar semua tuh kat kau ? Hello ! kau tuh baru 17 ye . jangan nak berlagak macam umur dah besar . ke kau nh mmg tak reti menghargai budi yg orang dah buat kat kau ?

aku tak kisah kalu kau nak lupekan aku .
aku tak kisah kalu kau nak jadi heroin depan mate orang .
aku tak kisah kalu kau nak tunjuk hebat dpn orang .
aku tak kisah kalu kau nak tunjuk yg kau nh pemurah .
aku tak kisah sume tuhh .
yang aku kisah kan ade laa , tolong berhenti buruk buruk kan adik aku .

kau lupe ke yg kau pernah same same kutuk diorang tuh ?
kau lupe ke yg kau pernah same same tak suke diorang tuh ?
kau lupe ke yg kau pernah same same menangis sebab diorang tuh ?
dan aku pasti kau tak lupe kisah silam kau kann ?

so tak payah laa nak tunjuk HEROIN sangat dengan kau ceritakan balik kat diorang tentang keburukan adik aku . Jangan nak tunjuk yg adik aku sorang bersalah . Kau pun terlibat jugakk kan ?

kau tahu tak mereka hanya gunakan kau ?
kau tahu tak mereka hanya peralatkan kau ?
kau tahu tak mereka hanya permainkan kau ?
kau tahu tak mereka hanya minat duit kau ?
kau tahu kan sume tuhh ?
tapi kenapa kau buat jugakk ?

Malu aku sebagai kaum yg same dengan kau . malu tahu . cukup laa dengan laki yg satu kau ade . tak perlu laa kau nak yg laen jugakk . tak tahu pulakk kalu kau nh cume kejarkan populariti saje .

Satu perkara yg kau perlu tahu . aku tak pernah lupekan korunk yg dah aku anggap macam adik aku sendri . tahu kenapa aku biarkan korunk ?

supaya kau kenal dunia nh .
supaya kau mampu berdikari .
supaya kau tahu bezakan yg mane baik dan buruk .
supaya kau tahu macam mane nak hidup kat dunia yg serba luas nh .
supaya kau tahu macam mane nak buat keputusan .
supaya kau jangan jadi macam aku .

tapi korunk anggap laen . korunk anggap aku cume sayang adik tuh sorang jehh . aku lebih kan die sorang . aku bagitahu ye . slame die baek dgn aku pun bukan aku yg cari die . die yg cari aku .

Jangan nak tunjuk besar sangat laa kat sini . mmg adik aku tuh kecik lagi . tapi pemikiran die lagi besar dari korunk tahu ?

Kat sini aku peringat kan kat kau . kau jangan buruk buruk kan adik aku lagi . kali nh aku maafkan kau . selama nh aku cukup sabar . aku dapat tahu lepas nh ade lagi . tahu laa nasib kau . Jangan kau lupe RAHSIA tebesar kau kat aku . bukan mengugut . cume nak kau sedar diri jehh .