Sunday, January 17, 2010

aku hanya mampu berd0a.

seperti manusia lain. mereka menganggap keluarga yang paling utama dalam hidup mereka. hancur keluarga maka hancur lah kehidupan mereka. sama juga bagi aku. aku tak mahu keluarga aku menjadi porak peranda seperti yang laen. aku sgt sayang kat keluarga aku. ape yg aku harap kan dari kedua orang tua ku adalah sabar dan jangan lakukan perkara yang terburu-buru. aku hanya mampu berdoa agar tiada perpercahan keluarga yang berlaku dalam keluarga aku. andai kata keluarga aku pernah berniat seperti itu aku harap mereka lupakan lah semua itu demi anak-anak mereka. sesungguhnya bukan ini yang aku harap kan dalam kehidupan seharian aku. walau macam mane buruk sekali mereka, mereka tetap kedua orang tua aku. sebagai anak pertama dalam keluarga aku sangat rasa bersalah sebab ta dpt menolong adik aku sendirir untuk pergi ke Vietnam seperti yang dirancang kerana terdapat masalah yang berlaku. apa jenis kakak ye aku ini.?? lgsg ta dpat membantu adik sendiri meneruskan cita-cita nya. malu nya aku na ngaku sebagai kakak mereka. tidak terlintas dalam pemikiran aku lgsg utk memikirkan perkara ini smpai begini skali jadi nya. sudah hampir 3 hari aku berjauhan dari famly aku. bukan niat aku utk meminggirkan mereka. ttp aku masih terkejut dengan ape yg berlaku pada diri aku. semua ini di luar jangkaan ku. ape yg aku harap kan s0k0ngan dari rakan-rakan terdekat ku shj. && dari insan yang aku amat sayangi. aku tiada keluarga lain di sini melainkan korang sume. korung sume berdiri la di belakang aku. temani aku untuk menghadapi situasi ini. ta sanggup aku menghadapi nya seorang diri. :"(