Monday, June 21, 2010

percaye taa ?

percaye atau tidak yg bile seseorang itu under presure mereka mampu buad sesuatu yg di luar jangkaan ?
bagi aku , aku percaye . kerana itu laa yang sedang aku alami . percaye atau tidak aku baru shj menghabiskan due buku roti Gardenia td . aku pun taa percaye . tp itu semua diluar jangkaan ku . sbb aku nh mkan nasi sepinggan pun taa abes kdg2 . entah laa . under pressure ke aku ? aku rs ye kott . mengenangkan nasib diri aku nh . bukan yg tak beribubapa laa . mengenangkan nasib diri aku yg bakal di perantauan nnt . lagi beberapa hari jeh lagi aku akan balik semula ke kampus . namun hati aku . ttp tidak tahu ape arah tuju aku . kehilangan dirinya kini memakan diriku . walau aku telah melepaskan die sepenuh ati . tp suatu saat aku rs aku nh hipokrit jehh dpn makcek syg aku , dpn mak abah aku , dpn adek2 aku , dpn atok aku . dan yg paling penting dpn diri aku sndri .
semua itu tipu shaje . maafkan aku makcek . semua itu di luar kawalan aku sndri . kao sndri tahu mcm mane aku tempuh idup aku ketika aku bersendiri . smpai aku dipunyai orang dan kini sendirian semula . kini aku tahu cinta tu taa seindah yg kite fikirkan kan ? semua ckap cinta itu indah , bahagia . tp ape yg aku dpt hanyalah sementare . andai laa aku punyai kuase utk undurkan semula ketika aku berumur 12 tahun . pasti akan ku lakukan . dan jalan yg aku pilih ade laa sendirian utk selamanye . kerna pada umur 12 tahun titik permulaan kasih sayang ku .
kini aku gembira dgn hidup yg aku capai hasil usaha aku sndri dan bantuan ibu abah , adek2 , makcek , ella , atok dan juga yg laen . namun sampai satu tahap aku lemah . aku goyah . aku pun manusia biasa yg punya perasaan syg , ingin menyayangi dan ingin disayangi . kesukaran ku pada waktu ini adalah setiap tidur malam ku bermimpikan kisah aku dan dia . tidur malam ku sentiasa ditemani dgn kisah-kisah kami dahulu . padahal aku suda merelakan pemergian dia . tidur malam ku menjadi bahagia . namun apabila menjelangnye pagi hari . ia menjadi derita . kerana hakikatnya dia bukan milikku lagi . suatu hakikat yg amat pahit utk aku telan .